Interview

Laat de lezer meekijken met het
perspectief van de geïnterviewde

Een interview zorgt ervoor dat je iemand leert kennen. Soms zelfs nog meer, dan bij een persoonlijk gesprek. Het magische resultaat: Hoe beter je iemand kent, hoe positiever je over diegene denkt.

Interviews kunnen op deze manier zorgen voor een betere verbinding. Tussen klant en bedrijf. Tussen collega’s onderling. Tussen een inwoner en zijn stad. Het zorgt dus voor een betere verbinding tussen mensen onderling of tussen een persoon en een bedrijf.

Wil jij dat jouw bedrijf juist die klanten trekt, die echt bij jouw bedrijf passen?
Wil je dat jouw medewerkers een team vormen in plaats van een groep collega’s?
Wil je dat lezers zich beter kunnen indenken in een bepaalde situatie, doordat ze een beeld hebben van iemand ín die situatie?

Dan is een interview een perfect middel. Mensen zijn van nature geïnteresseerd in
anderen, dus interviews worden altijd goed gelezen.

Een interview kan ook een onderdeel zijn van een informatieve tekst, of van een rapportage. Zoals in het artikel over de spelletjeswinkel De Spellentoren of in het artikel over de inloopvoorziening voor jongeren.